Teetimme laajan asiakastyytyväisyyskyselyn. Kyselyn toteutti Turun Ammatti-instituutin viimeisen vuoden opiskelija Vera Kunnari.
Meidän toimintamallissa olemme asiakkaaseen aktiivisesti yhteydessä, mutta silti kaikki palaute on tärkeä jotta pystymme ylittämään asiakkaan odotuksen yhä uudestaan.
Kysyimme mm seuraavia juttuja.
Ja yleensäkin muutamia asioita joissa meille on äärimmäisen tärkeä onnistua.
Käytämme myös paljon aikaa siihen, että myyntimallimme vastaa sitä, miten asiakas kokee että hän haluaa asioida vuonna 2021. Tähän liittyen kysyimme, mistä asiakas on saanut meihin ensikontaktin. Meille on äärimmäisen tärkeää, että asiakas voi olla meihin matalalla kynnyksellä yhteydessä silloin kun tarve on lähestymässä.
Sanotaan että sekä myynti- että ostaminen siirtyvät verkkoon. Taulukko tukee sitä ajatusta aika vahvasti. Lisäksi mihin koko kysely perustuu on se että meille tyytyväinen asiakas on todella tärkeä. Siitä kertoo se, että 33% asiakkaista, on tullut toisen asiakkaan suosittelemassa.
Suosittelun merkitys on todella tärkeä asiakashankinnassa
Verkon osuus näyttelee myös yhä isompaa roolia. Lisäksi koko myyntitiimi tekee hyvää työtä verkossa palvellen, siellä kanavassa missä asiakas itse haluaa.
Jotain on varmasti tehty oikein, koska kaavio näyttää tältä. Ja tämä pitäisi olla jokaisessa yrityksessä tärkein mittari seurattavaksi. Koko tiimi on selvästi tehnyt todella hyvää työtä.
Rahoitusasteen sopivuus tuntui olevan liki jokaiselle käyttäjälle heidän tarvettaan vastaava. Mutta jos rahoitusaste ei ole sopiva, voidaan sitä luonnollisesti tarpeen mukaan muutella tilanteen mukaan.
Skaala palveluille on aika laaja, koska moni asiakas käyttää palvelua integraation kautta, osa taas saattaa käyttää suoraan meidän KTI-Online järjestelmää laskujen syöttämiseen. Hyviä konkreettisia palautteita, joista merkittävä osa on työn alla, ja osa on jo muokattu asiakkaan toiveiden mukaisesti.
Tässä muutamia konkreettisia palautteita:
Liidi palkkioita suosituksista
Mielettömän hyvä palaute, johon on jo toimenpiteet käynnissä.
Ei ole parannusehdotuksia homma toimii kyllä oikeen sujuvasti.
Olemme varsin tyytyväisiä, koska tämän kaltaisia palautteita oli paljon.
Laskuraporttien automaattinen lähetys kirjanpitäjälle, olisi hyvä palvelu.
Tälläinen palvelu on jo, mutta tämä oli hyvä palaute, jotta osaamme varmasti vielä kirkastaa oikeat asiat käyttöönotossa.
Oma yhteyshenkilö, kaikki vastanneet pitivät tätä tärkeänä, tai erittäin tärkeänä. Olemme panostaneet tähän vahvasti, ja voimme jokaiselle asiakkaalle tarjota oman yhteyshenkilön, johon olla aina yhteydessä.
Käytännössä kaikki vastanneet pitivät erittäin tärkeänä sitä, että laskusta tulee rahaa tiille jo ennen eräpäivää. Tämä toki vastaa hyvin siihen ajatukseen, millä asiakkaat ovat meihin yhteydessä.
Kiitos asiakkaille palautteista, kyselyyn vastaamisesta ja Veralle kyselyn toteuttamisesta. Kyselyyn osallistuneiden kesken arvottiin pieni palkinto, ja voittajat saavat tänään viestiä.