Miten hyötyä siitä, että myyt toisen yrityksen palveluita?

Ihan näin mustavalkoinenhan tämä asia ei ole, mutta kun jatkat tekstiä pidemmälle, ymmärrät mitä tällä tarkoitetaan.

KTI Laskutuksella on ollut jo pitkään tapana tehdä kauppaa yhdessä toisten yritysten kanssa. Ja tällä ei tarkoiteta nyt sitä perinteistä kauppaa yritysten välillä, vaan sitä, miten myydä palveluita yhdessä toisen firman kanssa ja liidataan potentiaalisia asiakkaita suoraan toiselle palveluntarjoajalle.

KTI Laskutus ja Vertics ohjelmistotalo ovat jo pitkään liidanneet toisilleen potentiaalisia asiakkaita. Liidivaihtoa varten on perustettu oma keskustelukanava, jolloin liidien vaihtaminen on helppoa.

Miksi käyttää aikaa tällaiseen? Miten tämä hyödyttää omaa yritystäni?

Nykypäivän asiakkaat ovat entistä vaativampia ja on hyvää asiakaspalvelua, kun pystyy tarjoamaan palveluita mahdollisimman laajasti. Yksi yritys ei kuitenkaan pysty tarjoamaan kaikkea, jolloin luotettavat yhteistyökumppanit astuvat kuvaan.

Luotettavat kumppanit lisäävät tarjonnan mahdollisuutta kuin huomaamatta

Liidivaihdosta on käytännössä kaksi eri vaihtoehtoista reittiä; myyntiputken läpikäynti tai pitchaus vaiheessa kumppanin ja heidän tarjoaman esittely.

Myyntiputken läpikäynnissä luodaan itse ensin asiakkaan kanssa suhde ja luottamus, jonka jälkeen voidaan ehdottaa, tässä tapauksessa mahdollisia ohjelmistokehityksen palveluita. Täysin tyhjästä palveluita ei ole järkevää tarjota, vaan tulee tunnistaa tässäkin tapauksessa asiakkaan tarve kyseisille palveluille.

Useasti asiakaskin on kiitollinen siitä, että saa suosituksen hyväksi todetusta firmasta ja näin ollen hän säästää omaa aikaansa sekä vaivaansa.

On kaikkien etu voida suositella hyvää tekijää

Toinen vaihtoehto on kumppanin ja heidän tarjoaman esittely jo pitchaus vaiheessa. Esimerkiksi Verticsin ja KTI:n tapauksessa saattaa Verticsillä olla heille potentiaalinen asiakas, joka haluaa vaikkapa uudet verkkosivut ja muuta ohjelmistokehitystä. Neuvotteluvaiheessa saattaa nousta esiin, että hidas kassan kierto estää heitä investoimasta ohjelmistokehityseen, jolloin on oiva hetki mainita laskurahoitusta tarjoavasta kumppanista. Näin kaikki ovat voittajia asiakasta myöden.

Verkoston tärkeyttä ei tule vähätellä siis tässäkään.

Open chat
1
Hei! Miten voimme auttaa?