Iso paha perintätoimisto

Tämä on usein se ensimmäinen mielikuva mikä asiakkailla kun he viime hetkellä ottavat yhteyttä. Tai vaihtoehtoisesti jos olen jossain tilaisuudessa, esittäydyn ja kerron olevani perintätoimistosta kaikkien ryhti suoristuu heti.

Tavallaan hyvä näin koska joka kerta kun asia käydään läpi epäröivän asiakkaan kanssa niin yllätys on heille positiivinen, oli kyse sitten kulurakenteesta tai jostain muusta. Ehkä yleisin syy siihen että laskun siirtämistä perintään siirretään viimeiseen asti on se että pelätään asiakassuhteen loppumista. Tärkeä pointti johon itsekin usein haluan tapaamisissa keskustelun viedä.

Se että jokin lasku on mennyt ylipäätään perittäväksi johtuu äärimmäisen harvoin puhtaasta maksuhaluttomuudesta ilkeyttään vaan taustalla on jokin syy. Silti usein laskun lähettäjään tämä saattaa näkyä niin ettei viesteihin eikä puheluihin vastata.

Tässä kohtaa alkaa yleensä perintätoimiston työ.

Siinä kohtaa sitten kun velallinen saa kirjeen tai soiton meiltä, riippuen toimeksiannon vaiheesta saadaan keskusteluyhteys asiakkaan kanssa. Varsinkin sellainen velallinen joka ei ole ollut ennen perintätoimiston kanssa tekemisissä on yleensä ensikosketuksessa varautunut mutta huomaa sitten nopeasti saman minkä se toimeksiantaja joka epäröi ensin perintätoimiston käyttöä. Me haluamme vain auttaa.

Meidän tehtävämme on toimia toimeksiantajan ja velallisen välissä ja löytää ratkaisu miten lasku saadaan maksettua. Toki kaikenlainen maksuajan sopiminen on normaalia mutta ratkaisu voi olla myös osamaksusuunnitelma minkä tekeminen ja valvominen on meidän tehtävämme. Näin asiakkaan ei tarvitse itse seurailla oikeastaan mitään, todeta vain että raha kotiutuu suunnitelman mukaisesti.

Mistä on hyvä perintätoimisto tehty

Joku voisi sanoa että kiristys ja uhkailu toimii. Perintätoimisto voisi halutessaan ajaa velallisyritystä nopeassakin aikataulussa eteenpäin esimerkiksi kohti luottotietomerkintää mutta tässä ei voita kukaan.

Voittaja on se toimisto joka on kohteliaasti asiakkaan ja velallisen välissä, ikäänkuin asiakaspalvelun jatkona ja keksii ratkaisun velan maksuun niin että lopulta toimeksiantaja ja velallinen jatkavat ihan normaalisti kaupankäyntiä. Kumpikin osapuoli ymmärtää tässä kohtaa miksi perintätoimistoa on käytetty mutta siitä heidän välillään tarvitse välttämättä edes koskaan puhua.

Miksi uskomme että näin oikeasti on

Asiakkaita voi hankkia monella tapaa. Mutta pitkässä juoksussa yksi tapa on kärkipäässä jos ajatellaan alussa mainitsemaani ennakkoasennetta. On aika tavallista että velallisena ollut yritys tiedustelee onko hänen mahdollista tulla toimeksiantajaksi koska on joskus ollut meillä velallisena ja on saanut niin hyvää palvelua että haluaa jalkauttaa sen omille asiakkailleen. Monenlaista muuta markkinointia voi tehdä rahalla mutta hyvän palvelun kautta tulleita asiakkaita ei saa aikaan millään muulla kuin sillä että kohtelemme sekä toimeksiantajia kuin velallisia VIP-asiakkaina.

Miten kanavissa kanssamme asioidaan

Tämä on tärkeä kohta joka vaikuttaa paljon kokonaisuuden onnistumiseen. Myynnin ihmisenä pidän nykyaikana äärimmäisen tärkeänä sitä että asiakas voi olla äärimmäisen matalalla kynnyksellä yhteydessä ja juuri siinä kanavassa mikä on hänelle helpoin. Meidät tavoitat liki 24/7

  • Chatissä
  • WhatsAppissa
  • Facebookissa
  • Instagramissa
  • Linkedinissä
  • Laskun voit pudottaa meillä sivujemme kautta suoraan lomakkeella
  • Puhelimeenkin vielä vastataan
  • Sähköpostitse

Yhteydenoton helppous asiakkaalle on meille tärkeä juttu ja kehitämme sitä koko ajan kun palautteita tulee. Monikanavaisuudesta myös erillinen bloggaus tässä, klik klik!

Oletko valitsemassa perintätoimistoa?

Valinnassa kannattaa ottaa huomioon useita asioita.

  • Millainen integraatio tarvitaan
  • Miten yksittäiset toimeksiannot toimitetaan
  • Pystyykö perintäkumppani auttamaan myös oikeudellisessa perinnässä
  • Millä välineillä perintää tehdään ja voiko asiakas vaikuttaa siihen

Meillä on kattava paketti välineitä ja osaamista josta voidaan räätälöidä varmasti tarpeisiinne sopiva paketti. Ei ole niin isoa tai pientä asiakasta ettei se olisi meille kiinnostava ja ettei meillä olisi jotain lisäarvoa tarjottavana. Samalla voidaan aina kartoittaa onko perintä pelkästään oikea ratkaisu vai onko kassanhallinnassa jokin muukin elementti mihin voisimme tarjota apua. Usein esimerkiksi hoidamme myös jo laskun lähetyksestä alkaen koko prosessin jolloin merkittävä osa rutiineista katoaa ja aikaa jää enemmän itse tuottavan työn tekemiseen.

Voit halutessasi sopiva linkistä kanssani lyhyen etätapaamisen niin kerron lisää, niin toiminnastamme kuin toteuttamistamme ratkaisuista. Tai jos haluat pelkästään että konsultoin johonkin asiaan liittyvässä niin sekin käy. Eikä pidä unohtaa että samalla tulee arvokasta verkostoitumista puolin ja toisin.

Linkki ajanvaraukseen, klik klik!

Ja muutenkin, olen ottanut omaksi missiokseni alan maineen muuttamisen. Verkostoidun mielelläni kanssasi ja keskustelen kaikesta myyntiin liittyvästä.

Mukavaa kesän odotusta!

(c) Ari Mäkiö

Sami Saarenpää
Head of Social Selling
KTI Laskutus Oy

1
Hei! Miten voimme auttaa?
Powered by